Főoldal / eSZIG

eSZIG

Mi ez a szolgáltatás?
Az arra jogosult magánszemély a DKV Zrt. járatainak igénybevételéhez a hivatalos honlapján közzétett állandó pénztáraiban és ügyfélszolgálatán (továbbiakban: értékesítési pontok) a DKV által elfogadott és a NEK követelményeinek megfelelő kártyákra (továbbiakban: kártya), a DKV által biztosított típusú elektronikus utazási jogosultságot vásárolhat, utazási jogosultságát azzal igazolhatja.

Milyen platformon használható a szolgáltatás?
Az elektronikus utazási jogosultságot jelenleg kétféle kártyán tudjuk elfogadni:

  • 2016. 11.14. után kibocsátott személyi igazolványok (eSZIG) esetében;
  • 2012. 01.01. után kibocsátott diákigazolványok esetében

Mi a teendőm ha a személyim, diákom ez előtti kibocsátású?
Akiknek 2016 novembere előtt lett kiadva a chippes személyigazolványuk, azok a Kormányhivatalokban díjmentesen kicseréltethetik igazolványukat.

Azok a diákok, akiknek 2012. előtti a diákigazolványuk, új diákigazolányt kell igényelniük ahhoz, hogy elektronikus bérletet vásárolhassanak. Nem kell más tenni ehhez, mint bemenni egy okmányirodába, elkészítettni a fényképet, majd az ott kapott adatlapot leadni az oktatási intézménynek. Az új diákigazolvány igénylése díjmentes.

Hogyan működik az eSZIG?
Az eSZIG-ben lévő chip tartalmaz egy utazási azonosítót. Az értékesítési pontokon ezen azonosító kiolvasását követően a vásárlási rendszer nyilvántartja az azonosítóhoz tartozó, megvásárolt utazási jogosultságot.

Hogyan működik a diákigazolvány?
A diákigazolványon lévő vonalkód tartalmazza a diákigazolvány azonosító számát. Az értékesítési pontokon ezen azonosító leolvasását követően a vásárlási rendszer nyilvántartja az azonosítóhoz tartozó, megvásárolt utazási jogosultságot.

Milyen értékszelvények vásárolhatóak kártyára?

  • eSZIG esetében megvásárolható értékszelvények:
    • Általános havi kombinált bérlet
    • Általános félhavi kombinált bérlet
    • Általános éves kombinált bérlet
    • Nyugdíjas havi kombinált bérlet
    • Nyugdíjas negyedéves kombinált bérlet
    • Kisgyermekes havi kombinált bérlet
    • Kiegészítő általános havi kombinált bérlet
    • 1 napos jegy
    • 3 napos jegy
    • 7 napos jegy
  • diákigazolvány esetében megvásárolható értékszelvények:
    • Tanuló havi kombinált bérlet
    • Tanuló negyedéves kombinált bérlet
    • Kiegészítő tanuló havi kombinált bérlet
    • 1 napos jegy
    • 3 napos jegy
    • 7 napos jegy

Mik az elektronikusan kibocsátott kedvezményes értékszelvények vásárlásának feltételei?

Tanuló bérlet vásárlásának feltétele:

  • a bérlet érvényességének ideje alatt fennálló nappali vagy esti munkarendű tanulói/hallgatói jogviszony,
  • Azon diákigazolványok esetében, amelyeket a 362/2011 (XII.30) Korm. rendelet alapján érvényesítő matricával kell ellátni, a kedvezményre való jogosultság igazolásának feltétele, hogy a köznevelési és felsőoktatási intézmények által a diákigazolvány érvényesítő matricák adatai az Oktatási Hivatal (továbbiakban: OH) felé bejelentésre kerüljenek. Amennyiben ez a bejelentés elmarad, az OH nyilvántartása nem tartalmazza a kedvezményre való jogosultságot. Ebben az esetben csak papír alapon vásárolható meg a tanulóbérlet az egyéb feltételek teljesülése esetén.

Kiegészítő általános/tanuló bérlet vásárlásának feltétele:

  • Ezen bérlettípusok elektrinikus változatának megvásárlásáa azok az utasok jogosultak, akik az azonos típusú, papíralapú bérletek vásárlására is, tehát rendelkezik olyan, a VOLÁN társaságok, illetve a MÁV-START Zrt. által kiadott érvényes, legalább havi (nem 30 napos) helyközi bérletszelvénnyel, melynek induló- vagy célállomása Debrecen.

Nyugdíjas vagy kisgyermekes bérlet vásárlásának feltétele:

  • Ezen bérlettípusok elektronikusan kibocsátott változatainak megvásárlására azok jogosultak, akik az azonos típusú, papír alapú bérletek vásárlására is.
  • A megvásárolni kívánt bérlettípushoz érvényes, elektronikus bérletigazolvánnyal kell rendelkezni.

Mely elektronikus bérlettípusokhoz kell elektronikus bérletigazolvány?

  • Nyugdíjas havi kombinált bérlet
  • Nyugdíjas negyedéves kombinált bérlet
  • Kisgyermekes havi kombinált bérlet

Mi az elektronikus bérletigazolvány kiállításának feltétele, módja, költsége?
Az elektronikus bérletigazolvány vásárlási rendszerbe történő rögzítésének feltételei megegyeznek az azonos típusú papír alapú igazolvány kiadásának jogosultsági feltételeivel. Fénykép azonban nem szükséges az elektronikus igazolvány létrehozásához. Az elektronikus bérletigazolvány rögzítését az értékesítési pontokon a DKV Zrt díjmentesen végzi.

Mit kapok a vásárlásról? (nyugta és számla)
A DKV Zrt minden vásárlásról bizonylatot állít ki. A bizonylat lehet nyugta vagy számla. Számla kérés esetén szükséges a számlázási adatok vagy az ügyfélkód megadása.

Mi az az ügyfélkód? Hogyan igényelhetem?
Az ügyfélkód egy olyan azonosító szám a DKV Zrt rendszerében, melynek megadásával a vásárlási rendszer az ügyfél által előzetesen már regisztrált számlázási adatokkal kitölti a számlát. Az ügyfélkódot a DKV Zrt ügyfélszolgálatán lehet igényelni. Az ügyfélkód létrehozása díjmentes.

Hol lehet megvenni az elektronikus bérletet?
Jelenleg a DKV Zrt hivatalos honlapján közzétett állandó pénztáraiban és ügyfélszolgálatán lehet megvásárolni az elektronikus bérleteket. Már otthonról, kényelmesen, néhány kattintással is megvásárolhatóak a jegyek és bérletek https://dkvejegy.hu/ internetes oldalon.

Hogyan lehet utazni a kártyával? Hogyan ellenőrzik a bérletemet?
A kártyával, a papír alapú bérletekhez hasonlóan lehet utazni.
Kérésre a bérletet igazoló kártyát fel kell mutatni. A kártyához tartozó bérlet meglétét az ellenőrök az erre kialakított okostelefonjuk segítségével tudják ellenőrizni. Az ellenőrzéshez a kártyát a készülékhez kell érinteni, vagy a készülék elé kell tartani. Az elektronikus bérlet vásárlásának és ellenőrzésének részletes feltételeit Üzletszabályzatunk tartalmazza.

Honnan tudom, meddig érvényes a bérletem?
A vásárláskor kiállított bizonylat tartalmazza a megvásárolt elektronikus bérlet érvényességi idejét, valamint annak a kártyának a számát, amelyre kiadásra került.

Milyen adataimat kezeli a DKV és ki férhet hozzá?
Mind a vásárlási, mind az ellenőrzési rendszer csupán a kártyák egyedi azonosítóit (utazási azonosító) képesek kiolvasni, illetve leolvasni. Ezen azonosító kerül rögzítésre a megvásárolt bérlet adataival. A vásárlási rendszer ezen azonosító alapján adja vissza az ellenőrzés során, hogy egy kártyához van-e érvényes bérlet vagy nincs.

Mit tegyek, ha lejárt a kártyám vagy elhagytam és van hozzá érvényes bérletem?
Az elektronikus bérletek esetén, ha a tulajdonos új kártyát kap Ügyfélszolgálatunkon díjmentesen át tudjuk vezetni a bérletet a régi kártyáról az új kártyára. Az eSZIG esetén ennek teljesítéséhez csak az új kártya szükséges. A diákigazolvány esetén a cseréhez hozni kell az iskolától egy igazolást, mely tartalmazza, hogy mely igazolványszámról, mely igazolványszámra történt a váltás.

Visszaválthatom-e az elektronikus bérletemet annak lejárta előtt?
Az elektronikus bérletek visszaváltási feltételei megegyeznek az azonos típusú papír alapú bérletek visszaváltási feltételeivel.
Erről bővebben itt olvashat.


ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
A DKV Zrt. ügyfélszolgálati
feladatait a
DV PARKING Kft. látja el
Ugrás az
elérhetőséghez >>
DKV REKLÁM
Látható, feltűnő,
egyedi!
Ugrás a
reklámoldalra >>
JÁRMŰVEINK
Tekintse meg
járműparkunkat!
Ugrás az
oldalra >>
.